Zdrowa żywność

protezy_szkieletowe
Co to jest proteza szkieletowa
Lipiec 31, 2018
Probiotyki dla dzieci
Listopad 7, 2018
Pokaż wszystkie
zdrowa żywność

Kolacja to ostatni posiłek, który spożywamy każdego dnia. Zgodnie z zaleceniami dietetyków powinniśmy ją jeść najpóźniej 2-3h przed położeniem się spać. Sprawi to, że organizm w trakcie snu nie będzie obciążony trawieniem, a całą energię przeznaczy na regenerację i odpoczynek. Dzięki wczesnemu spożywaniu kolacji unikniemy również odkładania się zbędnych kilogramów – w czasie snu potrzebujemy mniej energii, mniej kalorii spalamy, więcej się odkłada na naszych boczkach.

Kolacja w zdrowym żywieniu kojarzy nam się z lekkim, niewielkim posiłkiem. Taki smaczek na koniec dnia. Najlepiej w formie serka lub jogurtu. To błąd, o wiele bardziej nasyceni i odżywieni poczujemy się jeśli wybierzemy pełnowartościowy posiłek, na który składa się przede wszystkim białko i węglowodany płynące z warzyw. Wieczorami starajmy się unikać cukrów i węglowodanów pochodzących z owoców oraz zboża – dostarczają zbyt dużo energii, której nie spożytkujemy, tylko zmagazynujemy w postaci tłuszczu. Tutaj sprawdzi się chude mięso drobiowe gotowane na parze lub pieczone i podane z warzywami, wszelkiego rodzaju surówki i sałatki ze świeżych warzyw bez dodatku sosów i dressingów. Pomysły na taką kolację można znaleźć tutaj: Pomysły na zdrową i dietetyczną kolację: warzywa na parze, chude mięso i nabiał.

Dobrze jest unikać potraw i napojów zawierających kofeinę i tyraminę – pobudzają organizm do działania, co w konsekwencji może utrudniać zasypianie. Te związki znajdują się przede wszystkim w herbacie, kawie, w solonych, marynowanych i wędzonych rybach i czekoladzie. Niepożądane są także produkty bogate w tłuszcze, smażone, a do tego cała gama fast-foodów i przekąsek, które tak uwielbiamy do wieczornego seansu. Niestety to wszystko tuczy i negatywnie wpływa na jakość snu. Jak widać – zdrowy tryb życia jest na wyciągnięcie ręki. Wymaga odrobinę samozaparcia, ale tak naprawdę nie jest trudny do wprowadzenia w życie i nie wymaga dużych wyrzeczeń – no, może poza wspomnianymi przekąskami do wieczornego filmu.

Oceń artykuł
[Total: 0 Average: 0]

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się